25 apr 2012

Reflecties



Februari : Viering Imbolc . 

Er zijn bij ieder viering meerdere thema's om verder uit te diepen. De avond ervoor probeer ik altijd in meditatie te voelen welk thema op licht. Deze keer was het niet zo helder. Ik werd afgeleid door het beeld van een huppellend meisje. Pas onderweg naar het bos besefte ik dat het huppellende meisje geen afleiding maar een uitnodiging was !!
Natuurlijk met Imbolc is ook het Innerlijk kind een thema. Hoe kan ik dat vergeten ?!
Nou mijn innerlijke kind liet zich niet vergeten en drong zich in alle spontaniteit aan mij op.
Zo liepen wij vrijdag avond met een klein groepje het bospad af.
De volle maan verschool zich achter de wolken.
Het werd een HEERLIJKE viering. 
Ik voelde me na afloop dankbaar voor de speelse lessen,
de diepe inzichten
en het samen ZIJN in de natuur.
zie : hetjaarrond



15 Januari t/m 23 Februari  

Winter feest voor de ziel

wereldwijde meditatie 40 daagse
met als inspiratie een gedicht van Rumi :

wat negen maanden zijn 
voor een embryo
kunnen 40 vroege ochtenden
betekenen voor uw
 groeiend bewustzijn

Ook dit jaar weer voor het winter feest bijna dagelijks een meditatie ( inspiratie) verzorgd.
De Natuur meditatie training die ik vorig jaar heb ontwikkeld is verder uitgewerkt en op de blog gezet.
Als opening ceremonie 15 januari een meditatie wandeling in de Duinen georganiseerd. We hadden die dag heel mooi weer dat was genieten !
Ik ben Nature Spirit dankbaar voor de inspiratie die ik dagelijks heb ervaren, en ik ben onder de indruk van de diepe door werking die 40 dagen heeft !!

zie ook blog : voedselvoordeziel 
  


December  start " Bomen met het Bos "
De herfst hard gewerkt in het gebied bij de Drie Linden.
Boswachter Hemmo had mij van te voren verteld waar en wat er gebeuren zou  aan kap en graaf werk. Door het volgen van de meridianen in het gebied kwam ik bij enkele energie punten uit. Een ervan ligt aan de rand in het werk gebied. Hemmo zet energie bronpunt af met een lint zodat het niet beschadigd zal worden. In december nodigt hij me uit een "excursie" te geven voor hem en enkele geïnteresseerde bekenden van hem. Na aanleiding van de reacties van de deelnemers vat ik moed nu echt naar buiten te komen met mijn verhaal en werk in de Duinen.  
Deze verhalen worden verzameld op een andere blog zie : bomenmethetbos






Herfst
de bomen zijn gesnoeid
van de takken van Wilg maak ik enkele nieuwe dromen vangers

een restje wol van mijn lievelingstrui
een paar veertjes gevonden in het bos
schelpjes van het mooie strand afgelopen zomer

mijn intenties gebundeld 
mijn kracht, aandacht en liefde
knoop ik hier bij elkaar 

wil je ook zo'n mooie dromenvanger ?
let op de agenda of stuur mij een mail dan maken we een afpraak : contact







Zomervakantie  / Zomerlessen   
Ik vind heel fijn om ook tijdens de vakantie actief bezig te blijven de zomerlessen geven me de kans samen te werken met collega's en mensen te ontmoeten.
De organisatie word verzorgd door Marieke, Joke en Jack waarmee ik ook samenwerk met BLIC

zie :  blic 







Maart -  Natuur Meditatie traning.
we verzamelden bij de ingang van de Duinen. Om te beginnen een gronding en aandacht oefening. Door een wandel meditatie lopen we een stukje het gebied in. De Duinen lenen zich uitstekend voor meditatie. Een deelneemster gaf aan dat ze het thuis lastig vind om in stilte te zitten. Hier in duinen zijn de geluiden een hulp voor concetratie en zelfreflectie. Ik vond het heerlijk om te geven, en de reacties sterken mij dit volgend jaar zeker te herhalen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten