13 jan 2013

Dana


Een andere kijk op wat iets kost.


Wat ik doe, doe ik vanuit mijn hart.
Vanuit mijn hart ontstaat de impuls om mijn kwaliteiten te delen.
Neem je deel aan één van mijn activiteiten dan kun je je waardering uiten in de vorm van een donatie. Dat mag in een envelop. 
Ik ontvang je gift zonder oordeel. Dit noemen we “Dana”.

Het woord Dana is afkomstig uit het boeddhisme en betekent vrijgevigheid. Boeddha noemt dit één van de belangrijkste peilers waarop het leven is gebouwd. De kloosters werken nog steeds met dit principe. De Chinese geneeskunde werkte vroeger ook zo. De arts zorgde dat zijn dorp gezond bleef en werd door de bevolking voorzien in zijn/haar levens behoeften. In de oosterse leer is geven en ontvangen een gelijkwaardige kwaliteit. Vergelijkbare waarden en tradities zijn te vinden bij natuurvolken. Ook de sjamaan werd onderhouden door de mensen waar hij voor zorgde.

Is dat principe werkbaar in deze tijd ? 
Ik ben overtuigd van wel en geloof dat dit de oplossing is voor ons huidig economisch systeem.
Ons huidig systeem draait op angst en hebzucht.
Angst om niet genoeg te hebben en hebzucht naar meer en meer en alles zo goedkoop mogelijk. Met excessen als kilo knallers en dierenleed als gevolg. 
Als bewijs van zelfvertrouwen zou je astronomische bedragen moeten vragen.
Hoe duurder hoe beter ?????
Dana is het tegengif !

Mijn aandacht is goud waard ! 
Dat wil niet zeggen dat mijn aandacht goud kost !  
Ik kan aandacht kosteloos geven.
Wat vind jij dit waard ?



Wanneer er door de aard van de workshop onkosten door mij zijn gemaakt, wordt er een bedrag genoemd. Hierin zit nog geen bijdrage voor de begeleider.


De ontvangen giften worden gewoon opgegeven aan de belasting en er wordt BTW over betaald. 

Je mag je gift ook overmaken op verzoek mail ik je mijn gegevens, ook is het mogelijk een bewijs van betaling / factuur te ontvangen.

KvK nr : 56938691






Geen opmerkingen:

Een reactie posten